معرفی برترین پمپ هیدرولیک دستی

معرفی برترین پمپ هیدرولیک دستی

در این مقاله به آشنایی با بهترین مدل های پمپ هیدرولیک دستی می پردازیم. نحوه عملکرد آنها را مورد ارزیابی قرار داده و با سه ویژگی اصلی این پمپ ها آشنا می شویم. برند انرپک یکی از مدل های موجود در باز ایران و جهان است. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت به روز پمپ های هیدرولیکی انرپک و سایر برندها با کارشناسان شرکت تماس بگیرید.

مقدمه

این پمپ ها نقش اساسی در هر صنعتی که نیاز به تست و کالیبراسیون ابزارهای فشار دارد ایفا می کند. از صنایع تولید انرژی گرفته تا ساخت و ساز، کشتی رانی، نفت و پالایشگاه، صنایع هوایی، خودروسازی و نیروگاه ها نقش اساسی را ایفا می کنند و نقش مهمی در اقتصاد جهانی دارند.

پمپ های دستی هیدرولیک  انواع مختلفی دارند و هر کدام دارای کاربرد مختلفی هستند. با این حال با چنین طیف وسیعی از کاربردها، هیچ پمپ دستی وجود ندارد که بتواند تمام کارایی ها را یکجا داشته باشد. برای مثال پمپ هیدرولیک دستی دو طرفه یکی از انواع این پمپ ها است که کاربردهای منحصر به فرد خود را دارد. در ادامه نگاهی به عملکرد اصلی پمپ های هیدرولیکی دستی خواهیم انداخت و برخی از مهم ترین ویژگی های آنها را بیان می کنیم.

پمپ هیدرولیک دستی چیست؟

این پمپ انرژی مکانیکی را به انرژی هیدرولیک (ترکیبی از فشار و جریان) تبدیل می کند. این کار از طریق انتقال سیال در اثر اعمال فشار دست انجام می شود. در پمپ های دستی هیدرولیکی معمولا از آب و یا روغن هیدرولیک استفاده می شود اما می توان از سیالات دیگری هم استفاده کرد. این انرژی هیدرولیک تولید شده برای تست، تنظیم و کالیبراسیون انواع مختلف ابزار اندازه گیری استفاده می شود. این پمپ ها با پمپ های دستی پنوماتیکی (بادی) متفاوت است که با استفاده از یک گاز بسیار تراکم پذیر به جای یک سیال تراکم ناپذیر، فشار ایجاد می کنند.

نحوه عملکرد پمپ دستی هیدرولیک

پمپ های تست فشار هیدرولیک برای کاربردهایی که فشار بالایی (10000 psi یا 70 MPa ) مورد نیاز است ایده آل هستند. آنها معمولاً از یک کالیبراتور فشار دیجیتال برای کالیبره کردن فرستنده‌های فشار و گیج‌های فشار استفاده می کنند. تست سوئیچ فشار و تست نشت هم می توان با این پمپ با انجام داد. از آنجایی که پمپ های‌ هیدرولیک دستی سبک وزن هستند و به منبع برق نیاز ندارند، مکان هایی که منابع برق یا گاز متراکم در دسترس نیستند، ایده‌آل هستند. آنها به ویژه برای مکان هایی در صنعت نفت و گاز که تجهیزات برقی ریسک بسیار بالایی دارند مناسب هستند.

شرکت پترو صنعت تسلا ارائه دهنده انواع پمپ های دستی هیدرولیک از برترین برندهای جهانی می باشد.  برند انرپک یکی از برترین برندهای سازنده پمپ هیدرولیک از جمله پمپ دستی هیدرولیک است. در ادامه به معرفی برخی از برترین پمپ های هیدرولیک دستی انرپک می پردازیم:

پمپ هیدرولیک دستی انرپک مدل P39

P39 پمپ هیدرولیک دستی

این پمپ از سری P محصولات انرپک است. این مدل یک طرفه تک سرعته می باشد و دارای 700 بار فشار و لیتراژ  0.632 لیتر است. پمپ هیدرولیک 700 بار P39 دارای طراحی ارگونومیک است که از خستگی اپراتور جلوگیری می کند و مناسب برای جک های تناژ پایین (3 تن تا 50) می باشد.

پمپ هیدرولیک دستی انرپک مدل P392

پمپ هیدرولیک دستی P392

پمپ اینرپک P392 طراحی بسیار سبک وزن و منحصر به فردی دارد. این پمپ از نوع دو سرعته یک طرفه می باشد. لیتراژ این پمپ برابر 0.9 لیتر است. بدنه این پمپ پلاستیکی  است. این پمپ هیدرولیکی دستی 700 بار، دارای دسته فایبرگلاس نارسانای برق است که باعث ایمنی بیشتر اپراتور می شود.

پمپ هیدرولیک دستی انرپک مدل P80

پمپ هیدرولیک دستی P80

پمپ دستی انرپک مدل P80 یک پمپ قدرتمند است. حداکثر فشار عملیاتی این پمپ 700 بار است. این پمپ از نوع دو سرعته است. وزن این پمپ سبک وزن دارای وزنی معادل 10.5 کیلوگرم است. لیتراژ این پمپ معادل 2.2 لیتر است.

پمپ هیدرولیک دستی انرپک مدل P801

پمپ هیدرولیک دستی P801

پمپ هیدرولیک ENERAC مدل P801 وزنی معادل 14 کیلوگرم را داراست که بسیار سبک وزن و خوش دست است.  این پمپ دو سرعته و دوطرفه است. حداکثر فشار عملیاتی این پمپ 700 بار است. این پمپ دارای ظرفیت روغن 4.1 لیتر است.

پمپ هیدرولیک دستی انرپک مدل P462

پمپ هیدرولیک دستی P462

پمپ هیدرولیک دستی انرپک مدل P462 دارای مخزنی بسیار مستحکم است که از هر گونه نشت جلوگیری می کند. این پمپ دارای فشار 700 بار و لیتراژ 7.4 لیتر است. این پمپ از نوع دو سرعته می باشد.

پمپ هیدرولیک دستی انرپک مدل P84

پمپ هیدرولیک دستی P84

این پمپ  700 بار دارای ظرفیت روغن 2.2 لیتر است.مدل P84 انرپک از نوع دوطرفه و دوسرعته می باشد. مخزن مستحکم این پمپ 700 بار، مانع از نشت می شود.

سه ویژگی کلیدی پمپ هیدرولیک دستی

این پمپ ها از زمان پیدایش تا امروز راه طولانی را پیموده اند. امروزه انواع مختلفی از این پمپ ها موجود هستند و هر کدام محدوده های فشار مختلفی دارند. این پمپ ها به گونه ای مهندسی شده اند تا سبک وزن و استفاده از آنها آسان باشد.

پمپ های هیدرولیک دستی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که این پمپ ها را از معادل پنوماتیکی آنها متمایز می کند.

  1. کارایی پمپ دستی هیدرولیک

فشار هیدرولیک یکی از کارآمدترین روش های انتقال انرژی است. یک پمپ دستی هیدرولیک به شما این امکان را می دهد با تلاش بسیار کم (فقط یک یا دو فشار به دسته پمپ) به سطوح بالای فشار برسید. از آنجایی که هوا تراکم پذیر است، برای رسیدن به همان سطوح فشار با پمپ پنوماتیک، نیروی بسیار بیشتری لازم است اما پمپ هیدرولیک دستی فشار بالا را به راحتی ایجاد می کند.

  1. دقت پمپ دستی هیدرولیک

پمپ های هیدرولیک دستی در شرایطی که به درجه بالایی از تنظیم دقیق نیاز است ایده آل هستند. آن‌ها معمولاً با دستگیره‌های تنظیم دقیقی طراحی می‌شوند که به اپراتور اجازه می‌دهد فشار اعمال شده را به میزان 0.01 psi یا 0.069 kPa تغییر دهد.

  1. استحکام و پایداری پمپ هیدرولیک دستی

پمپ های دستی هیدرولیک معمولاً با فلز ریخته گری یا ماشین کاری شده ساخته می شوند تا امکان نشت وجود نداشته باشد، از تعمیر و نگهداری جلوگیری کنند و از ثبات دما و فشار اطمینان حاصل شود. به طور کلی، پمپ های هیدرولیک دستی برای افزایش کارایی پروژه شما طراحی شده اند.

شرکت پترو صنعت تسلا ارائه دهنده انواع پمپ های هیدرولیکی دستی، خدمات پس از فروش و نصب و راه اندازی می باشد. شما می توانید با تماس با شماره تلفن های شرکت 02166701900 از مشاوره و راهنمایی رایگان کارشناسان شرکت استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up