پمپ هیدرولیک

پمپ های هیدرولیکی با روغن هیدرولیکی که درون آنها جریان دارد کار میکند. پمپ های هیدرولیکی روغن را با فشار بالا پمپاژ می کنند تا بتوان از جک ها و سایر تجهیزات هیدرولیک استفاده کرد. برای مثال یک جک هیدرولیک نیروی خود را از روغنی که توسط پمپ به آن جریان یافته به دست می آورد. دانش و اصول هیدرولیک در پمپ ها به کار گرفته می شود تا بتوان ابزارهایی کارامد را با استفاده از آن ساخت و بهره برداری کرد.

همواره سازندگان پمپ های هیدرولیکی تلاش می کنند تا نهایت دقت را در طراحی و ساخت به کار ببرند. در خط تولید پمپ های هیدرولیکی کارگران باید نهایت دقت را به خرج دهند. زیرا این ابزار صنعتی دارای جزئیات فنی زیادی بوده و همه بخش ها و قطعات باید به درستی متصل شوند. پمپ های هیدرولیکی بخش مهم و اصلی در ست ها و مجموعه های هیدرولیک است.

نحوه کار پمپ هیدرولیک

قطعاتی مانند جک های هیدرولیکی به یک نیروی محرکی نیاز دارند تا کار کنند. این نیرو توسط پمپ که وظیفه پمپاژ روغن به جک را دارد فراهم می شود. پمپ، روغن را با فشار بالا از طریق شیلنگ مربوطه به جک پمپاژ می کند. این پمپاژ روغن می تواند به شیوه های مختلفی انجام شود. با توجه به نوع پمپ که در اختیار داریم نحوه آن متفاوت است.

کاربرد پمپ هیدرولیک

پمپ هیدرولیکی در صنایع نفت و گاز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. البته استفاده از تجهیزات و متعلقات هیدرولیکی فقط مربوط به این صنعت نیست و در بسیاری از صنایع می توان استفاده از تجهیزات هیدرولیکی را شاهد بود. امروزه نیاز بیشتری به پمپ با توجه به توسعه روز افزون صنایع احساس می شود. دلیل گرایش به استفاده از این نوع ابزارها عملکرد خوب آنها و افزایش بهره وری در صنعت است.

انواع پمپ های هیدرولیکی

پمپ های هیدرولیکی به مدل ها و سری های گوناگونی تقسیم می شوند. انواع این پمپ ها عبارتند از: پمپ هیدرولیکی دستی، پمپ هیدرولیکی برقی و پمپ هیدرولیکی پدالی. در ادامه به بررسی هر یک از این مدل ها خواهیم پرداخت. همچنین پیشنهاد می شود جهت آشنایی بیشتر با پمپ های هیدرولیکی دستی مقاله «معرفی برترین پمپ های هیدرولیک دستی» را مطالعه بفرمایید.

پمپ هیدرولیک دستی: این پمپ ها بعضا با نام هند پمپ شناخته می شوند. نیروی محرکه در این نوع پمپ ها نیرویی است که اپراتور به دسته پمپ وارد می کند. این پمپ ها مزایای خاص خود را دارند. یکی از مهمترین مزایای این دسته از پمپ ها این است که برای تامین نیروی هیدرولیک نیازی به برق نیست و به راحتی می توان پمپ را به همه جا حمل کرد.

پمپ هیدرولیک برقی: پمپ های برقی هیدرولیکی دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند که باعث شده تا بسیاری از صنایع از این پمپ ها استفاده نمایند. پمپ های برقی معمولا دارای گنجایش روغن بیشتری هستند و برای آچارهای هیدرولیکی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

پمپ هیدرولیک پدالی: پمپ های هیدرولیکی پدالی که به راحتی می توانید با پا نیروی لازم را تامین کنید تا نیروی لازم از پمپ به جک منتقل شود. پمپ های پدالی در کاربردهای خاص صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

برندهای مختلف تولید کننده پمپ هیدرولیک

در زمینه تولید پمپ دستی قطعا برند انرپک یکی از برترین ها در جهان است. این برند که دفتر مرکزی آن در کشور ایالات متحده آمریکا قرار دارد توانسته با تولید محصولات با کیفیت توجه بسیاری از صنعت گران را به خود جلب کند. پمپ های انرپک در سری های گوناگونی ساخته می شوند که هر کدام به منظور استفاده در کاربردی خاص است.

خرید پمپ هیدرولیک

جهت خرید انواع پمپ هیدرولیک از بهترین برندها می توانید با شماره تلفن های شرکت تماس حاصل فرمایید. شرکت پترو صنعت تسلا پیشگام در زمینه واردات و فروش محصولات انرپک در ایران است. همه محصولات کاملا اورجینال بوده و هم را با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می شود.

ملزومات نگهداری پمپ هیدرولیک

برای نگهداری یک پمپ های هیدرولیکی بهتر است به این نکته توجه کنید که هیچ گونه ضربه ای به آن وارد نشود. البته پمپ های ENERPAC بسیار قدرتمند بوده و در برابر ضربه مقاوم هستند اما جهت افزایش طول عمر یک پمپ بهتر است که از آن در برابر هر گونه ضربه احتمالی جلوگیری شود. استفاده از روغن مناسب پمپ بسیار حائز اهمیت است.

نحوه نصب پمپ های هیدرولیک

برای نصب پمپ حتما با کارشناسان فنی ما در تسلا تولز ارتباط برقرار کنید یا از آنها بخواهید تا عملیات نصب را برای شما پیاده سازی کنند. در صورتی که ادوات و تجهیزات هیدرولیکی شما به درستی نصب نشوند باعث بروز خسارات برای شما خواهند شد. نگهداری تجهیزات هیدرولیکی بعد از نصب و راه اندازی آنها را همواره مد نظر داشته باشید.

keyboard_arrow_up