پرچ کن بادی چیست؟

پرچ کن و مهره پرچ کن بادی با برند هایی مانند SUMAKE ،GESIPA و… دستگاهی است که برای اتصال دو قطعه فلزی نازک استفاده می‌شود. این نوع از میخ پرچ کن توسط نیروی بادی عملیات پرچ کردن را انجام می‌دهد. استفاده از مهره پرچ کن دستی خستگی بیشتری برای کاربر دارد. سرعت عمل آن نیز پایین تر بوده و زمان بیشتری از کاربر را می گیرد.

کاربرد پرچ کن و مهره پرچ کن بادی

پرچ کن بادی که در دسته ابزارآلات بادی (پنوماتیک) قرار دارد و برای یک فرآیند درج مهره با سرعت بالاتر ساخته شده‌اند که استفاده از آن سرعت تکمیل کار را نسبت به استفاده از ابزار دستی مشابه آن، به شدت افزایش می‌دهد. مهره پرچ کن بادی معمولا در صنایع خودروسازی، کشتی رانی، هوا فضا و تمام اصنافی که نیاز به سرعت عمل بالا دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایا پرچ کن و مهره پرچ کن بادی

پرچ کن بادی

  • خوش دست و جمع و جور بودن
  • دارای تکنولوژي چرخشی و کششی
  • دارای مدل‌های عملکرد اتومات برای تنظيم چرخش یا خاموش کردن آن
  • مورد استفاده برای کليه مواد و آلیاژها

مهره پرچ کن بادی

  • این مهره پرچ کن بادی دارای طراحی ارگونومیک و منحصر به فرد و بسیار خوش ساخت بوده و استفاده از آن نیز بسیار راحت است.
  • این مهره پرچ کن دارای بالاترین کیفیت ساخت بوده و قیمت آن نیز نسبت به بسیاری از مهره پرچ کن های بادی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

سرعت: سریع و کارآمد هستند. آنها می توانند دو قطعه را در عرض چند ثانیه به هم وصل کنند.
استحکام: اتصالات قوی و بادوامی ایجاد می کنند. پرچ ها با نیروی زیادی در جای خود رانده می شوند که پیوند محکمی بین دو قطعه ایجاد می کند.
دوام:  بادوام هستند و می توانند در برابر سایش و پارگی زیادی مقاومت کنند. آنها انتخاب خوبی برای کارهایی هستند که در آن اتصال باید قوی و بادوام باشد.

پرچ کن و مهره پرچ کن بادی در کاربردهای گوناگونی استفاده می شود که در آنها اتصال قوی و قابل اعتماد مورد نیاز است. برای استفاده از پرچ کن و مهره پرچ کن بادی ابتدا یک سوراخ از قبل در مواد ایجاد می شود. سپس مهره پرچ وارد سوراخ می شود و از یک ابزار بادی برای اتصال مهره پرچ استفاده می شود که باعث ایجاد یک اتصال رزوه ای مطمئن در کار می شود.

یکی دیگر از مزایای پرچ کن و مهره پرچ کن بادی توانایی آنها در ایجاد اتصال قوی و مطمئن است. آنها در برابر لرزش و شل شدن مقاوم هستند، که آنها را برای مکان هایی حرکت یا فشار روی اتصال وجود داشته باشد ایده آل می کند. آنها همچنین بین محل اتصال و مهره یک مهر و موم ایجاد می کنند که می تواند به جلوگیری از خوردگی و انواع دیگر آسیب ها کمک کند.

همچنین پرچ کن و مهره پرچ کن بادی سرعت بالایی دارند که می توان به سرعت و به راحتی با نیروی باد نصب کرد که باعث صرفه جویی در زمان و کار می شود. علاوه بر این، آنها نیازی به دسترسی به قسمت پشتی محصل اتصال ندارند، و آنها را برای کاربردهایی ایده آل می کند که تنها یک طرف محصل اتصال در دسترس است.

 

نکات مهمی که هنگام خرید دستگاه پرچ کن و مهره پرچ کن بادی باید به آن ها توجه کنیم!

سایز و جنس پرچ کن و مهره پرچ کن بادی: مهره های پرچی از متریال های مختلفی مانند آلومینیوم، استیل و… ساخته شده اند و هرکدام از آن ها دارای ابعاد گوناگونی هستند. هر مهره پرچی دارای کاربرد خاصی میباشد و در صنعت به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد. مهره پرچ کن های بادی نیز بر همین اساس دسته بندی می شوند و هر کدام از آن ها توانایی پشتیبانی از رنج خاصی از مهره ها را دارند که در مشخصات فنی آن ها به صورت دقیق ذکر شده است.

نیروی کشش پرچ کن و مهره پرچ کن بادی: هنگام مطالعه مشخصات فنی دستگاه مهره پرچ کن پنوماتیکی، با پارامتری رو به رو می شوید که به آن نیرو یا قدرت کشش گفته می شود. قدرت کشش پارامتری است که میزان نیروی تولید شده در یک دستگاه مهره پرچ کن بادی را بیان میکند و با کیلوگرم نشان داده می شود.

مکانیزم پرچ کن و مهره پرچ کن بادی: دستگاه های مهره پرچ کن بادی از نظر نوع کار به دسته کلی نیمه اتوماتک و تمام اتوماتیک تقسیم بندی می شوند. در نوع نیمه اتوماتیک، مهره پرچ با فشردن ماشه به صورت خودکار پرچ می شود اما کاربر می بایست به صورت دستی مندریل را به حالت اولیه برگرداند. اما در مهره پرچ کن های بادی تمام اتوماتیک، کلیه عملیات پرچ کردن و برگشت مندریل به صورت خودکار انجام می شود و از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پرچ کن و مهره پرچ کن بادی با برندهای سوماک، گزیپا و… با کارشناسان ما در واتساپ ارتباط برقرار کنید. در ادامه به برخی دیگر از نکاتی که هنگام خرید پرچ کن و مهره پرچ بادی باید به آن توجه کنید اشاره می کنیم.

نیاز خود را در نظر بگیرید: ابتدا تعیین کنید که به چه منظوری می خواهید از پرچ کن و مهره پرچ بادی استفاده نمایید. عواملی را باید در نظر گرفت مانند موادی که با آن می خواهید کار کنید، اندازه پرچ و مهره پرچ و نوع مهره پرچ و مهره پرچ مورد نیاز و حجم کاری مورد نظر یا حجم پرچ و مهره پرچ را در نظر بگیرید.

تامین کنندگان معتبر را شناسایی کنید و برندهای برتر در این زمینه را بشناسید: به دنبال تامین کنندگان یا سازندگان معتبری باشید که پرچ کن و مهره پرچ کن بادی را ارائه می دهند. وب سایت های معتبر فروش ابزار، کاتالوگ های محصولات که معمولا به صورت فایل PDF در اینترنت وجود دارند را بخوانید و یا از فروشگاه های حضوری بازدید کنید و آنها را بررسی کنید تا اطلاعاتی در مورد گزینه های موجود در بازار ایران، مشخصات محصول و نظرات مشتریان جمع آوری کنید.

سازگاری دستگاه با کار خود را در نظر بگیرید: اطمینان حاصل کنید که مهره پرچ بادی که انتخاب می کنید با تجهیزات موجود یا ابزار بادی شما سازگاری دارد. مشخصات مهره پرچ را بررسی کنید و که با الزامات تجهیزات شما، مانند محدوده فشار باد و نوع سنبه مورد نیاز مطابقت دارد.

مقایسه ویژگی ها و کیفیت دستگاه های مختلف با یکدیگر: ویژگی ها، کیفیت و عملکرد مدل های مختلف پرچ کن و مهره پرچ بادی (پنوماتیک) را مقایسه کنید. به دنبال عواملی مانند سهولت استفاده از دستگاه، دوام آن برای استفاده طولانی در سال های آینده و قابلیت اطمینان و نداشتن خطا باشید. طراحی مهره پرچ را مورد توجه قرار دهید و هر ویژگی اضافی که ممکن است کاربری دستگاه را برای شما را بهبود بخشد یا نتایج را بهبود بخشد را در نظر بگیرید.

مهره پرچ کن های بادی دارای ویژگی‌های خاصی هستند که به بهبود عملکرد آن کمک می‌کنند. عملکرد با سرعت بالا، دقت در کار و سازگاری با محیط‌های صنعتی مختلف از جمله ویژگی‌های این ابزارها است.

نحوه کار:

کار با این ابزارها بسیار ساده است، به طوری که فقط با فشار ماشه می توانید عملیات پرچ را انجام دهید. البته مهم است که قبل از شروع به کار، اتصالات را به طور صحیح انجام دهید و بخش های مراقبتی را در مسیر باد قرار داده باشید. سادگی کار با این دستگاه ها کمک می کند تا اپراتور به راحتی بتواند به راحتی با آن کار کند. در صورت نیاز کارشناسان فنی ما آماده ارائه مشاوره رایگان و پاسخ به سوالات شما عزیزان هستند.

انتخاب مهره پرچ و میخ پرچ مناسب

حتما مهره مناسب برای دستگاه خود انتخاب نمایید تا بتوانید به بهترین شکل عملیات پرچ کاری را انجام دهید. حتما به سایز مناسب مهره و میخ برای پروژه خود توجه نمایید و بهترین کیفیت را انتخاب نمایید زیرا تاثیر مستقیمی بر روی نتیجه پروژه شما خواهد داشت.

بخش های مختلف یک مهره پرچ کن بادی:

در اینجا قسمت های مختلف ابزار مهره پرچ بادی آورده شده است:

سیلندر هوا: نیروی تنظیم مهره پرچ را فراهم می کند.
قسمت دماغه: مهره پرچ را در حین نصب نگه می دارد و قرار می دهد.
ماشه: جریان هوای فشرده به سیلندر را کنترل می کند.
شیر کنترل: فشار هوا را تنظیم می کند.
شلنگ هوا: ابزار را به منبع هوای فشرده متصل می کند.

خرید مهره پرچ کن بادی:

ما دستگاه هایی گوناگونی را از برندهای معتبر جهانی مانند گزیپا، بولهوف، لیندوا، لابستر، سوماک و سان سیتی عرضه می کنیم. این محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه می شوند. مفتخریم که اعلام کنیم بهترین قیمت بازار را خدمت شما پیشنهاد می دهیم. شما می‌توانید با خرید این دستگاه ها از ما، از مزایای قیمت پایین و کیفیت بالای این محصولات بهره‌مند شوید. برای خرید و دریافت مشاوره می توانید با شماره تلفن های شرکت 02166701900 و 02166701838 تماس حاصل فرمایید.

فهرست