مهره پرچ کن

مهره پرچ کن چیست و انواع مهره پرچ کن

در این مقاله قصد داریم با یکی از ابزارالات صنعتی که برای پرچ مهره در صنایع مختلف بسیار کاربردی محسوب می‌شود، آشنا شویم. این وسیله در دنیای ابزارها، به عنوان دستگاهی مهم و ضروری هستند و در اکثر صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. هدف این مقاله بررسی پیچیدگی های مهره پرچ، از ترکیب آنها تا کاربردها و روش های نصب است.

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید مهره پرچ کن با شماره تلفن های شرکت تماس حاصل فرمایید

02166701900
02166701838
09109090409

انواع مهره پرچ کن:

به طور کلی مدل های مهره پرچ کن ها به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. مهره پرچ کن بادی (پنوماتیک)

  2. مهره پرچ کن دستی

  3. مهره پرچ کن شارژی

انواع مهره پرچ کن‌ ها شامل مهره پرچ کن بادی، مهره پرچ کن دستی و مهره پرچ کن شارژی با برندهای مختلف مانند gesipa و غیره هستند. این دستگاه می تواند برای کار بر روی مواد مختلفی ساخته شده باشد که هر کدام خواص منحصر به فردی را برای کاربردهای خاص ارائه می دهند. درک گزینه های مواد برای انتخاب مهره پرچ مناسب برای یک پروژه بسیار مهم است. برای آشنایی بیشتر با انواع این ابزار صنعتی با تسلا تولز همراه باشید.

مهره پرچ کن بادی (Rivet Nut Pneumatic):

مهره پرچ کن بادی یک ابزار پنوماتیک است که در زمینه نصب و راه اندازی ایده آل برای پروژه هایی با حجم بالا و برنامه های کاربردی استفاده می‌شود. به وسیله پرچ کن مهره پنوماتیک فرایند درج مهره سریع‌تر انجام می‌شود و استفاده از این ابزار آلات صنعتی خستگی اپراتورها که اغلب می‌تواند با استفاده از ابزار دستی همراه باشد را کاهش می‌دهد. برای استفاده از این وسیله به یک کمپرسور باد نیاز است که دستگاه با اتصال به این کمپرسور مهره را در محل مورد نظر پرچ می‌کند و در طیف گسترده‌ای از صنعت کارایی خواهد داشت.

مهره پرچ کن بادی
دستگاه مهره پرچ کن گزیپا
دستگاه مهره پرچ کن بادی

اتصال دهنده های مهره طیف گسترده‌ای از ابزارهای نصب مهره پرچ کن پنوماتیک را ارائه می‌دهند که همه آنها از مواد باکیفیت ساخته شده اند تا عملکرد و قابلیت اطمینان بیشتری ارائه دهند. این وسیله از مونتاژ پانل های داخلی گرفته تا ایمن سازی اجزای گوناگون، نقش محوری در تولید صنابع مختلف دارند. در صنعت هوا فضا از این دستگاه به طور مکرر استفاده می شود.

این نوع ابزار پنوماتیک به صورت چرخشی-کششی عمل کرده به صورتی که این ابزار برای آویز کردن مهره، به مندریل می‌چرخد و سپس مندریل را می‌کشد تا مهره به اندازه کافی جمع شود و ابزار به یک فشار تنظیم شده یا یک کورس تنظیم می‌شود تا جای که مهره در قطع کار محکم شود.

مهره پرچ کن چیست؟
تصویر مهره پرچ کن اتوماتیک بادی

مزایای پرچ کن مهره پنوماتیک:

  1. ابزار جمع و جور و خوش دست با تکنولوژی چرخشی و کششی
  2. در مدل های اتومات وجود ماشه برای تنظيم چرخش و خاموش کردن آن
  3. مهره پرچ کن پنوماتیک ابزاری فقط برای اندازه شخصی تنظيم می شود
  4. ظرفيت M3 – M12 در کليه مواد و آلیاژها
  5. تنظيم فشار کورس يا تنظيم فشار کنترل در تمام مدل ها
  6. سيستم کدگذاری منحصر به فرد برای تنظيم سريع تنظيم فشار کنترل
  7. تعمير و نگهداری کم به دليل ثابت ماندن در هر فشار، تا زمانی که تنظيم در ابتدا صحيح باشد
  8. تعمیر آسان به دلیل وجود لوازم یدکی آن در بازار
  9. می تواند مهره های پرچ را به سرعت و به راحتی نصب کنند و در وقت و هزینه شما صرفه جویی کنند.
  10. سهولت استفاده، استفاده از پرچ کن مهره پنومایتک حتی برای مبتدیان نسبتا آسان است.
مهره پرچ کن چیست؟
سایز کولت مهره پرچ کن از M3 تا M12

مهره پرچ کن دستی (Hand Rivet Nut):

یکی دیگر از ابزارالات صنعتی مهره پرچ کن دستی است که در عملیات‌های سبک‌تر که به تعداد مهره پرچ کمتری نیاز است، پیشنهاد می‌شود. مهره پرچ کن دستی نیز شامل دو مدل انبری و دو دسته می‌باشد. مهره پرچ کن انبری برای مهره‌های آلومینیومی و مهره‌هایی با سایز پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهره پرچ کن و دسته نیز برای پرچ‌هایی با آلیاژ مقام‌تر و پرچ‌هایی با سایز بزرگتر قابل استفاده است.

مهره پرچ کن چیست
مهره پرچ کن دستی انبری و دو دسته
مهره پرچ کن دستی انبری و دو دسته

مزایای پرچ کن مهره دستی:

  1. بسیار سبک و قابل حمل
  2. دارای دو مدل انبری و دو دسته
  3. قیمت مناسب نسبت به مدل های بادی و شارژی موجود
  4. ظرفيت M3 – M12 در کليه مواد و آلیاژها
  5. تنظيم فشار کورس يا تنظيم فشار کنترل در هد دو مدل ها
  6. دارای بدنه مقاوم با آلیاژ در هر دو مدل

مهره پرچ کن شارژی (Cordless Rivet Nut):

یک ابزار صنعتی متفاوت که در شرایط خاص و محل‌هایی که کمپرسور وجود ندارد، به راحتی قابل استفاده است. همانطور که پیش‌تر گفته شد برای استفاده از این ابزار نیاز به کمپرسور هست که این با استفاده از مهره پرچ کن شارژی به کمپرسور نیازی نخواهد بود. به این ترتیب، برای جابجایی و حمل و نقل این نوع از ابزار، بسیار کاربردی است. مهره پرچ کن شارژی برای عملکرد خود از باتری استفاده می‌کند که برای داشتن کارایی مناسب از این دستگاه می‌بایست از باتری مناسب استفاده کرد.

مهره پرچ کن شارژی گزیپا
مهره پرچ کن شارژی گزیپا
مهره پرچ کن شارژی اصل

مزایای پرچ کن مهره شارژی:

  1. بسیار سبک و قابل حمل
  2. در مدل های سر دریلی و دستگاه کامل
  3. بدون نیاز به ابزار آلات جانبی از قبیل کمپرسور و شیلنگ
  4. ظرفيت M3 – M12 در کليه مواد و آلیاژها
  5. تنظيم فشار کورس يا تنظيم فشار کنترل در تمام مدل ها
  6. دارای سرعت عمل بالاتر نسبت به مدل‌های دستی

مهره پرچ کن سر دریلی (Rivet Nut Drill Adapter):

مهره پرچ کن سر دریلی نیز یکی از ابزار آلات صنعتی بسیار کاربردی است. برای سهولت و راحتی در سیستم مهره پرچ کن می‌توان از مهره پرچ کن سر دریلی استفاده کرد. در واقع مهره پرچ کن سر دریلی بر روی یک دریل شارژی گرفته و شما می‌توانید به وسیله آن عمل پرچ مهره را انجام دهید.

قیمت مهره پرچ کن سر دریلی نسبت به کارایی آن مقرون به صرفه بوده و می‌توانید جهت انجام انواع مهره پرچ از مهره پرچ کن سر دریلی استفاده نمایید. مهره پرچ کن سر دریلی در صنایع و کارهای زیادی کاربرد دارد. از مزایای مهره پرچ کن سر دریلی می‌توان به قیمت و کارایی سریع آن اشاره کرد که برای افراد قابل توجه است.

همچنین از معایب کاربرد نه چندان زیاد و به صرفه در مصارف صنعتی محسوب می‌شود و از این دستگاه در مصارف کم با تعداد مهره پرچ پایین استفاده می‌شود.

مهره پرچ کن سردریلی

حداکثر ضخامت ماده ای که می توان آن را پرچ کرد بسته به نوع دستگاه متفاوت است. با توجه به کار خود می توانید دستگاه مناسب را انتخاب نمایید. جهت استعلام قیمت می توانید با شماره تلفن های شرکت 02166701900 و 02166701838 تماس حاصل فرمایید.

سایر روش های مهره پرچ کن

مهره پرچ کن بادی
مهره پرچ کن بادی اتوماتیک
پرچ کن مهره دستی و بادی ژاپنی

تفاوت مهره جوش و مهره پرچ بادی:

در گذشته برای نصب مهره و یا ایجاد جای مهره در انواع قطع کار از روش های مختلف از قبیل جوشکاری یا دریل کاری استفاده می شود که هم زمان زیادی برای آنجام این کار صرف می شد و هم هزینه بالا را به همراه داشت که روش جوش کاری بسیار سخت و کثیف کاری در قطع کار ایجاد می شد آما امروزه با دستگاهای مهره پرچ پنوماتیک بسیار کار آسان و سریع و در پایان کار قطع کار برای رنگ آمیزی بسیار تمیز می باشد.

مهره پرچ کن چیست ؟
ایجاد جای مهره در قطعه کار توسط مهره جوش
دستگاه مهره جوش

پنوماتیک کورس يا تنظيم نيروی این ابزار قابل کنترل است و بستگی به طول مهره پرچ و ضخامت قطع کار نیز می باشد و برای تنظيم اندازه مهره کور از طول يا اندازه متفاوت در ضخامت مواد مختلف، بايد تنظيم نيروی ابزار تنظيم شود.

اگر همواره اندازه و طول مهره پرچين کور به ضخامت مواد يکسان تنظيم شود، می توان يک کورس با تنظيم ثابت استفاده کرد. حلقه تنظيم رنگی به شما امکان می دهد نيروی تنظيم را به سرعت و با دقت تنظيم کنيد. مقياس کورس حتی در شرايط ضخامت مواد کم باشد سريع و آسان است.

حلقه آبی در مقياس کورس باعث می شود که حداکثر کورس را به وضوح تشخيص دهيد. و با وجود محدود کننده اتوماتيک امکان نصب مهره پرچ کور به اندازه M3 و بالاتر حتی با اطمينان و محافظت بيشتر نيز فراهم شده است. علاوه بر اين، مهر و موم های ساخته شده از PTFE (تفلون) باعث افزايش عمر مفيد شير کشويی می شوند.

مهره پرچ کن چیست؟
ایجاد جای مهره در قطعه کار توسط مهره پرچ کن بادی
مهره پرچ کن بادی

بهتر است تا روش های قدیمی را برای پرچ کردن مهره کنار بگذارید و از یک مهره پرچ کن بادی استفاده نمایید تا سرعت و کیفیت کار خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام و خسته نباشید؛
    من میخوام یک ورقه آهنی رو توی سه کنج یک سوله به ستون چوبی متصل کنم خواستم بپرسم اگر از میخ پرچ گل پهن مگاپیچ تهیه کنم بهتره یا مدل معمولی میخ پرچ کفایت می‌کنه؟؟

    پاسخ
    • سلام روز بخیر دوست عزیز :
      اگر امکانش هست از محل نصب یک عکس بگیر ارسال کن .به طور کلی هر مدل پرچی باشه روی سطوح مثل چوب جواب نمیده شل میشه به مرور زمان!

      پاسخ
  • درود بر شما.لطفا فیلم جهت رفع عیب دستگاه بارگذاری بفرمایید.آخه دستگاه من مهره که روش میپیچیم شفت اصلی دستگاه همراه مهره میچرخه و پرچ نمیکنه.

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر. در صورتی که دستگاه شما نیاز به تعمیر دارد، می توانید با بخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up