تفاوت مهره پرچ کن بادی اتومات و نیمه اتومات

مهره پرچ کن (بادی) پنوماتیک

در این مقاله به بررسی تفاوت مهره پرچ کن بادی اتومات و نیمه اتومات می پردازیم. مهره پرچ کن پنوماتیک یک ابزار صنعتی است که با استفاده از قدرت هوا (پنوماتیک) برای اجرای عملیات پرچ کاری (بستن مهره به سطح) مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع ابزار در صنایع مختلف برای اتصال قطعات، ترمیم سوراخ‌ها و پیوند اجزاء مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید مهره پرچ کن با شماره تلفن های شرکت تماس حاصل فرمایید

02166701900
02166701838
09109090409

به دو صورت نیمه اتومات و تمام اتومات

این ابزار به دو صورت عرضه می شود: اتومات و نیمه اتومات. نوع اتومات مهره پرچ کن بادی به صورت کاملاً اتوماتیک عمل می‌کند در مقابل، مهره پرچ کن بادی نیمه اتوماتیک نیاز به دخالت دستی در برخی از مراحل فرآیند دارد. در ادامه به طور کامل با آنها آشنا می شویم.

تفاوت مهره پرچ کن بادی اتومات و نیمه اتومات:

در ادامه با سیستم کار دستگاه مهره پرچ کن بادی اتومات و نیمه اتومات آشنا می شویم. دستگاه مهره پرچ کن بادی اتومات و نیمه اتومات را بررسی می کنیم و با مزایا و معایب دستگاه مهره پرچ زن بادی آشنا می شویم.

سیستم کار مهره پرچ کن بادی اتومات و نیمه اتومات به طور کلی:

همانطور که بیان کردیم مهره پرچ کن بادی دستگاهی بسیار کارآمد و مناسب برای پرچینگ مهره روی انواع قطعات می باشد تا بتوان به راحتی پیچ را روی قطعه بست و نیازی دیگر به قلاویز و جوش مهره روی قطعه نیست. نحوه عمل کرد آن به این صورت می باشد که در سوراخ ایجاد شده پرچ را قرار داد و مندریل دستگاه را درون مهره قرار می دهیم و سپس با فشار ماشه مهره در درون قطع کار پرچ می شود و بسیار محکم و مقاوم می شود و آماده بسته شدن انواع پیچ با اندازه و ابعاد مختلف است.

تفاوت بین مهره پرچ کن نیمه اتومات و اتومات
پرچ کن مهره پنوماتیک اتوماتیک
مهره پرچ کن نیمه اتومات

مهره پرچ کن بادی نیمه اتومات:

با استفاده از دستگاه مهره پرچ کن نیمه اتومات مهره پرچ کن مندریل را درون مهره پرچ توسط اهرم پشت دستگاه قرار می دهیم و هنگامی که بسته در قسمت کار قرار می گیرد توسط فشار هیدرو پنوماتیک برای عقب کشیدن مندریل استفاده می کند. هنگامی که فشار از قبل تعیین شده و مهره پرچ شد مجددا توسط اهرم پشت دستگاه مندریل را باز کرده از روی مهره پرچ شده، این مکانیسم کار به صورت کلی در دستگاهای نیمه اتومات باز و بسته کردن توسط مندریل به روی مهره پرچ توسط دست انجام می شود.

به این صورت که در انتها دستگاه یک اهرم به مندریل وصل است با چرخ آن هم مهره را بسته و هم بعد از اتمام کار مندریل را باز می کند و فقط پرچ کردن مهره توسط فشار هیدرو پنوماتیک انجام می شود.

مزایا دستگاه مهره پرچ کن بادی نیمه اتومات:

  1. هزینه پایین نگهداری.
  2. قیمت مناسب.

معایب دستگاه مهره پرچ کن بادی نیمه اتومات:

  1. طولانی بودن زمان پرچ کردن مهره.
  2. اصطحلاک بالا بخاطر مکانیکی بودن مندریل.
  3. پایین بودن کیفیت قطعات به علت قیمت پایین دستگاه.
تفاوت مهره پرچ کن بادی اتومات و نیمه اتومات
مهره پرچ کن بادی
مهره پرچ کن بادی نیمه اتوماتیک

مهره پرچ کن بادی تمام اتومات:

با استفاده از فشار ماشه مندریل شروع به چرخ رو جلو می کند و وارد مهره می شود و با یک ماشه آماده به کار می شود و هنگامی که بسته در قسمت کار قرار می گیرد و با فشار دوباره ماشه دستگاه مهره پرچ کن بادی اتوماتیک (Automatic pneumatic rivet nut) توسط فشار هیدرو پنوماتیک برای عقب کشیدن مندریل اعمال می کند و هنگامی که فشار از قبل تعیین شده مهره را در محل مورد نظر پرچ کرد مندریل دستگاه دوباره مشغول برگشت به عقب می شود به دون دخالت دست با فشار ماشه دستگاه و کلیه عمل پرچینگ مهر به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود.

مزایا مهره پرچ کن تمام اتوماتیک صرفه جویی در وقت و افزایش راندمان کاری می باشد و دارای تنظیم میزان کورس مندریل نیز است، بسیار مناسب برای مشاغل سری کاری از قبیل صنایع خودرو سازی، صنایع هواپیمایی می باشد. به طور کلی از دستگاه پرچ زن اتوماتیک در بسیاری از صنایع استفاده می شود که مهره پرچ کن اتوماتیک یکی از پرکاربرد ترین این دستگاه ها می باشد.

مزایای دستگاه مهره پرچ کن بادی تمام اتومات:

  1. کیفیت بالای ساخت دستگاه.
  2. اصطحلاک پایین به علت اتوماتیک بودن مندریل.
  3. قدرت بالا برای مهره های m12.
  4. سرعت بالا پرچ کردن مهره به علت اتوماتیک بودن کلیه مراحل.

معایب دستگاه مهره پرچ کن بادی تمام اتومات:

  1. قیمت بالا.
  2. حساس بودن دستگاه نسبت به تغییر زاویه هنگام پرچ کردن مهره.
  3. کمبود قعات یدکی.
  4. قیمت بالا مندریل های مصرفی.
تفاوت مهره پرچ کن بادی اتومات و نیمه اتومات
پرچ کن مهره پنوماتیک اتوماتیک
مهره پرچ کن پنوماتیکی تمام اتوماتیک

تا این قسمت از مقاله تفاوت مهره پرچ کن بادی اتومات و نیمه اتومات بررسی کردیم. همانطور که دیدیم هر کدام از این مهره پرچ ها دارای مزایا و معایبی هستند. در صورتی که اطلاعات لازم در مورد تهیه دستگاه مهره پرچ کن بادی را ندارید می توانید از مشاوره رایگان با کارشناسان استفاده نمایید. شماره های تماس ما جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه مهره پرچ کن بادی 02166701900 و 02166701838 هستند. جهت مشاهده کلیه محصولات شرکت می توانید به صفحه پرچ کن و مهره پرچ کن بادی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up